NAZIV:
Assets4Rail
OPIS:
Vrednost: 5.506.631,25€, sofinanciranje: 4.710.167,25 €
Vodilni partner: FUNDACIO EURECAT

Ostali partnerji: ZAVOD ZA GRADBENISTVO SLOVENIJE, EURNEX e. V., UNIVERSITY OF LEEDS, ASOCIACION DE INVESTIGACION METALURGICA DEL NOROESTE, AIT AUSTRIAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY GMBH, AITEC Asesores Internacionales SRL, BEXEL CONSULTING DOO BEOGRAD, UNIVERSITA DEGLI STUDI DI ROMA LA SAPIENZA, FCC Austria Abfall Service AG, SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A., Schrey & Veit, TECHNISCHE UNIVERSITAET BERLIN, OLTIS GROUP AS, VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS, WITT INDUSTRIEELEKTRONIK GMBH, FERROVIE DELLO STATO ITALIANE SPA, AB LIETUVOS GELEZINKELIAI, ROADSCANNERS OY

Povzetek:
Raziskovalni projekt Assets4Rail se ukvarja z obstoječo železniško infrastrukturo in njenim prilagajanjem vse večjim prihodnim obremenitvam zaradi naraščajočega prometa. Izhaja iz proaktivnega in stroškovno optimiziranega pristopa k vzdrževanju in nadgradnji infrastrukture, posebej njenih posameznih izpostavljenih objektov – mostov in predorov. Projekt je sestavljen iz dveh delov, ki se posvečata infrastrukturi (WS1) in ter interakciji vozil z infrastrukturo (WS2). Zavod za gradbeništvo Slovenije ima v projektu vlogo tehničnega koordinatorja infrastrukturnega dela (WS1) projekta. Osrednji del tega dela predstavlja  informacijski model, ki je razvit na osnovi BIM (Building information model) platforme. Ta model ima integriran podatkovni tok iz meritev različnih vrst monitoringa, ki se izvaja na železniški infrastrukturi. Poudarek je na monitoringu za odkrivanje podpovršinskih poškodb v tunelih, meritvah hrupa in vibracij na železniških mostovih in meritvah nepravilnosti na samih železniških tirih.
Podatki monitoringa so podvrženi analizam v več korakih, pri čemer se sledi pristopu vrednotenja ključnih indikatorjev (KPI). Z njihovo pomočjo lahko uporabnik v informacijskem modelu, ki vključuje 3D geometrije železniških objektov (mostov in predorov), dobi grafično predstavo o stanju teh objektov in vrednostih parametrov (KPI) za posamezne gradnike le-teh.  Informacijski model vključuje tudi aplikacijo z algoritmom za vrednotenje stopnje utrujanja izpostavljenih delov konstrukcije jeklenih železniških mostov (fatigue consumption). S pomočjo razvitih orodij lahko uporabnik BIM platforme sledi stanju železniške infrastrukture in načrtuje pravočasne intervencije za optimalno podaljševanje njene življenjske dobe.
TRAJANJE:
2018/12/01 - 2021/05/31
FINANCIRANJE:
Obzorja 2020, Shift2Rail shema
VEČ: